DEMONSTRATIO CURTII FEDERICI GODEL
Explicatio
Explicatio
Demonstratio ista ratione procedit:
I
- Definitio proprietatis
positivae P(φ)
II
– Definitio Dei G(x)
III
- Definitio relationis essentiae φ Ess.x
IV
- Definitio relationis necessitatis
V
- Theorema 1: Si quis Deus tum
divinam essentiam habet
VI
- Definitio existentiae necessariae E(x)
VII
- Theorema 2: Si
Deus possibilis tum
necessarie extat
VIII
– Deus possibilis est
IX
- Deus necessarie extat.
I – Definitio proprietatis positivae P(φ)
(1)
P(φ) φ positivum est
(o φ ∈ P)
"φ
proprietas positiva est
P".
Exempli
causa: omnipotens esse ,
iustus esse, omnisciens esse,
misericors esse.
(2)
Axioma 1. P(φ) . P(ψ) ⊃
P(φ
. ψ)
Nota
1. Et omni numero addendorum.
"Si φ et ψ
proprietates positivae sunt, tum etiam coniuntio eius φ et ψ proprietas positiva est".
Exempli gratia si esse
omnipotens proprietas positiva est
et esse misericors proprietas positiva est,
tum esse omnipotens et
misericors
proprietas positiva est.
Coniunctio proprietatis
numero cuicumque addendorum viget.
Ergo proprietas
positiva est, exempli gratia,
etiam esse onnipotens, iustus et
misericors.
(3)
Axioma 2. P(φ) ∨ P( ∼φ)
Nota
2. disiunctio exclusoria.
"Non
possibile est
φ et ∼φ utrasque proprietates positivas vel utrasque proprietates non positivas ".
Proprietas positiva est
aut eius contrarium est.
Si φ proprietas non positiva est
tum ∼φ proprietas positiva est.
Si esse iustus
proprietas positiva
est tum esse non iustum nequit esse proprietas positiva.
II
– Definitio Dei G(x)
(4) Definitio 1. G(x) ≡ (φ) [ P(φ) ⊃
φ(x) ] (Deus)
"entitas
x natura divina est
si modo omnes proprietates positivas φ habet".
Deus
per proprietatibus positivis circumscribitur. a Deo omnis negatio et omnis
privatio excluditur. Proprietates Dei modo positivae sunt. Circumscribere
potemus Deus dicentes esse illum entitatem bonam, iustam, omnipotentem, omniscientem,
misericordem, etc.
III
- Definitio relationis essentiae φ Ess.x
(5)
Definitio 2. φ Ess.x ≡ (ψ) [ ψ(x) ⊃
N(y) [ φ(y)
⊃
ψ(y) ]] (Essentia elementi x)
Nota 3. Duo essentiae quaecumque elementi x
necessarie
aequivalentes sunt.
"φ
essentia elementi x (φ Ess.x) est
si et modo si omni
proprietati ψ elementi x, et necessarie y, quod si y habeat proprietatem φ, tum
proprietatem ψ habet".
IV
- Definitio relationis necessitatis
(6) p ⊃
Nq = N(p ⊃ q) (Necessitas)
"Si p necessarie implicat q tum necesse est p
implicare q".
(7) Axioma 3. P(φ) ⊃
NP(φ);
∼P(φ) ⊃
N ∼P(φ)
"Si proprietas positiva est tum necessarie positiva".
"Si
proprietas non positiva est,
tum necessarie non positiva est".
V
- Theorema 1: Si entitas Deus est tum
essentiam divinam habet
(8)
Theorema. G(x) ⊃
G Ess. x.
"Si entitas x natura divina est, tum essentia elementi x natura
divina G est".
VI - Definitio existentiae necessariae E(x)
(9)
Definitio 3. E(x) ≡ (φ) [φ Ess. x ⊃
N (∃x) φ(x) ] (Existentia necessaria) "x
necessarie extat,
si et modo si omni elemento
essentiali φ elementi x, necessarie x extat qui φ habet".
Id est "x necessarie extat si et modo si sua essentia vel omne
suum elementum essentiale necessarie extat ".
(10)
Axioma 4. P(E)
"existentia
necessaria proprietas positiva est".
VII
- Theorema 2: Si Deus possibilis tum
necessarie extat
(11)
Theorema 2. G(x) ⊃
N(∃y) G(y)
"Si
x Deus, tum necessarie extat".
Ergo
(12) (∃x)
G(x) ⊃ N(∃y)
G(y)
"Si
Deus extat, tum necessarie extat".
Necessitatio
passus (12):
(12-a) N [(∃x)
G(x) ⊃ N(∃y)
G(y)]
"Necessarius
est si Deus extat, tum necessarie extare".
Ex
(12-a) et ex (K) obtinemus:
(13) M(∃x)
G(x) ⊃ MN(∃y)
G(y) (M = possibilitas)
"Si
possibile est
Deum extare, tum possibile est Deum necessarie extare".
Ex
(13) et ex (S5) obtinemus:
(13-a) MN(∃x)
G(x) ⊃ N(∃y)
G(y)
Ex
(13) et (13-a) obtinemus:
(14) M(∃x)
G(x) ⊃ N(∃y)
G(y)
"Si
possibile est
Deum extare, tum Deus necessarie extat".
VIII
– Deus possibilis est
M(∃x)
G(x) significat
systema omnium proprietatum
positivarum compatibilem esse.
Id
verum propter:
(15)
Axioma 5. P(φ) . φ ⊃
Nψ
: ⊃ P(ψ)
"Si
proprietas positiva φ implicat necessarie aliam ψ, tum
quoque ψ positiva est".
qui
implicat
(16) x = x
positivum est
(17)
x ≠ x negativum est.
Sed
si systema S proprietatibus positivis incompatibile sit, id significet
proprietatem summam s (quae positiva est) x ≠ x sit.
Godel
uterit x ≠
x ut proprietatem negativam indicet.
Propter axiomam 1 s positivum est
atque stat
x = x elemento s. Sed
s esse nequit
auto-contradictorium se ipsum. Si quid non auto-contradictorium est, tum
possibile est. Ego S possibile est.
IX
- Deus necessarie extat.
Ex
(14) et ex (15) gratia modi ponentis:
Modus
Ponens: si
φ ⊃ ψ et φ, tum ψ.
(18) N(∃y) G(y)
(18) N(∃y) G(y)
"Deus
necessarie extat".
Cum P(E(x)) ∈ G(x)
existentia necessaria Dei demonstrata est.
Nessun commento:
Posta un commento